• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

Tobago Cays – En perfekt seilingsdag i Karibia

Vi er ikke seilere, yachties eller kryssere, vi er bare reisende som vil komme oss fra et poeng til det neste. Hvis du ser ut fra en hvilken som helst restaurant eller hotell i Grenadinene, vil du se mange seilbåter, katamaraner og yachter forankret der ute, og bobber sakte fra side til side. Folk suser inn i land fra liveaboardskipene sine på små, motoriserte joller for å fylle på båten sin med nødvendige bestemmelser – som hovedsakelig består av øl og rom!

Så på denne spesielle dagen på reise, fikk vi sjansen til å føle oss som seilere! Vi var i ferd med å ta fatt på en hel dag med seiling fra Union Island til Palm Island, Mayreau Island, Tobago Cays og tilbake. Det ville være oss, våre to kanadiske venner og et annet engelsk par på 60 fots Yannis katamaran. Vår kamerat Marius på Kings Landing Hotel tok kontakt med båten for oss, og vi ble møtt av mannskapet ved brygga. Vi var så glade for vår dag med seiling, snorkling og nipper til romstans!

Så spent på seilingsdagen vår i Grenadinene!

Klikk her for å hoppe til den fantastiske videoen!

Vår første stopp var nærliggende Palm Island, en eksklusiv, privat øy med noe mer enn det fantastiske Palm Island Resort, over 2000 palmer og noen få iguaner. Siden vi var med Yannis -katamaranen, som ble booket gjennom dette feriestedet, fikk vi lov til å sprute rundt i vannet rundt øya en stund før vi gikk videre. Denne private stranden hadde en bratt gradient i det gjennomskinnelige vannet, og det var virkelig perfeksjon.

På Palm Island – dette ser ut som et postkort!
Etter svømmetur om morgenen var det på tide å komme tilbake til båten og hengi seg til den fantastiske frokosten da vi sakte seilte over til øya Mayreau. Bacon, pølse, egg, toast og kaker ble tilbudt, og vi inhalerte alle frokost før vi vasket den ned med en morgenøl.

Det føltes veldig glamorøst å ha så mye plass på katamaranen, vi kunne stå opp, gå rundt, danse eller legge oss foran på båten på de vevde garnene. Mannskapet var så imøtekommende og imøtekommende, noe som gjorde turen desto morsommere. Vi hadde hørt om Saltwhistle Bay på Mayreau Island og ønsket å tilbringe litt tid på den stranden, så kapteinen vendte mot bukta og gjorde som vi hadde bedt om. Hvilken tjeneste!

Yannis -båten ved Saltwhistle Bay på Mayreau Island
Fra Mayreau ble seilet løftet igjen og vi tok av til de berømte Tobago Cays – stedet vi gledet oss mest til på turen gjennom Grenadinene. Vanligvis når vi virkelig er begeistret for en tur, bestemmer regngudene seg for å strømme ned på oss, men flaks var på vår side og vi hadde de klareste himmelen, noe som bare fikk vannet til å se enda mer magisk ut.

Tobago Cays er en skjærgård bestående av 5 ubebodde øyer: Petit Rameau, Petit Bateau, Baradol, Petit Tobac og Jamesby. Petit Tobac er der Johnny Depp og Keira Knightly ble strandet i de første Pirates of the Caribbean -filmen (hvor hun satte fyr på Jack Sparrows rom!). Det sies at Johnny etset navnet sitt i et av trærne … men den berømte håndflaten er ennå ikke funnet.

Trekker inn til Tobago Cays!
As our catamaran glided effortlessly over the glass-calm water and through the entrance to the cays, a smile came across all of our faces. Dette var det mest bilde-perfekte, idylliske stedet vi hadde sett så langt på våre reiser! Tobago Cays er kjent som Jewel of St. Vincent og Grenadinene, og nå visste vi hvorfor.

Yannis la ankeret ned på den myke sanden nedenfor, og vi alle kledde på finnene og maskene og hoppet av i vannet for litt snorkling. Vi visste at det ville være grønne skilpadder her, men vi visste ikke at det ville være så mange! Tallene var fantastiske, det var fantastisk å snorkle sammen med skilpaddene da de knuste på sjøgras og kom opp for luftpust. Apparently, each year 10,000 cruise ship goers check out the cays, while 3,000 yachts anchor here and numerous day-trippers come from nearby hotels. but when we visited, it was just our boat and three others there! A perk of travelling in the off-season.

It was terrific to have the Tobago Cays virtually to ourselves!
Not only did we enjoy the turtles, but we saw a enormous sting ray as well as flounder, box and star fish. usually the snorkel gear on excursions can be pretty dismal, but the equipment provided was in excellent shape and was a good quality brand as well. After being in the salt water for too long, turning our skin prune-like, we felt it was time to come out onto dry land and were happy to see the buffet lunch set out for us – fresh tuna, hearts of palm, rice, green salad, bbq chicken, fresh fruits…and champagne!

Cheers to the amazing tur og nye venner!
Vi snorket på to forskjellige steder i Cays, med den andre rett ved siden av hesteskorevene. Selv om det ikke var noen skilpadder her, så vi enorm conch, en sykepleierhai, fiskeskoler og litt fin korall. Med Jack Sparrows øy som bakgrunn, fløt vi i ekstase i det rolige vannet! Det var virkelig et spesielt øyeblikk i reiser. Faktisk var hele dagen fantastisk, og da vi seilte tilbake mot Palm Island for en siste svømmetur, følte vi alle at dette var en av de beste utfluktene vi noen gang hadde vært på.

En utsjekking til Grenadinene ville ikke være komplett uten å seile gjennom de utrolige Tobago Cays, det er en tur på en gang i livet og en som vi alltid vil huske.

Flyter rundt Tobago Cays – Perfeksjon

Sjekk ut denne raske videoen av de fantastiske Tobago Cays!

Travellers tips og notater:

Vi anbefaler turen med Yannis Catamaran gjennom Palm Island Resort. Mange fiskere og båtoperatører vil henvende seg til deg på gaten og tilby deg å ta deg, men det vil være i en liten fiskebåt, uten snorkelutstyr, og du får ikke full effekt av cays på den måten. Det er mye mer tilfredsstillende å seile!

Turdetaljer:

Kostnaden er bare $ 100 USD/person (minimum 4 som trengs for turen), som inkluderer ubegrenset alkohol og brus, frokost, lunsj, snorkelutstyr, 6 timer seiling og 5 oppmerksomme besetningsmedlemmer. Denne turen er utmerket valuta for pengene.

Kontakt: yannis@palmislandsvg.com eller 1.784.458.8824 for bestillinger.

En betydelig takk til mannskapet på Yannis Catamaran og Palm Island Resort for å være vert for oss under denne turen, det var en av våre mest minneverdige reisedag! Som alltid forblir alle tanker, meninger og anmeldelser våre egne.

Liker det? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geiter på veien er en Amazon -tilknyttet og også et tilknyttet selskap for noen andre forhandlere. Dette betyr at vi tjener provisjoner hvis du klikker på lenker på bloggen vår og kjøper fra disse forhandlerne.