• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

Backpacking Eastern Turkey – Van, Kars & Ani

Vi ankom i Van på kvelden, så vel som sjekket inn i vårt hostel vi hadde booket. Hadde en rask matbit, så vel som var i seng … helt utmattet etter hotboxen til en busstur! Neste dag gikk vi for å se vanslottet, satt høyt oppe på en stor stein med utsikt over innsjøen. Det var bare noen få mennesker der, så vi hadde i utgangspunktet hele området for oss selv. Siden det er i Øst-Tyrkia, har vi vært i stand til å telle antall utenlandske turister på våre hender, det har vært bra.

Utsikt over Lake Van fra Van Castle Rock, Øst-Tyrkia

Vi hiked opp fjellet for å se en moske samt noen fantastiske utsikt ned under resten av den gamle vanstruen, som ble ødelagt under WWI. Vi hiked deretter nedover fjellet, så vel som besluttet å gå rundt det i foten også for å se hva vi kan finne. Vi ble møtt av noen barn som ønsket å si ‘hei’, så vel som at bildet hans ble tatt, så vel som vi også så to menn skjærende sauer.

Hva en prosess: aller første må de fange sauene, og gi dem en drink med melk med beroligende i det for å roe dem ned, så hog de på deres sider, så vel som når dyret har sluttet å sparke også Som freaking ut, kuttet de av hele den varme ullen med et stort par saks … da har sauene mye lykkeligere å bli kvitt kappen.

Snakker med en regional på kanten av van Castle Rock, Øst-Tyrkia

Barn smiler for kameraet. Van, Øst-TurkeyStay fortsatt! Sheep Shearing i Van, Øst-Tyrkia

Tid til å ta av den varme jakken. Skjærende sauer i Van, Tyrkia
Rundt basen var det armenske påskrifter på fjellet, gravene kuttet inn i fjellet, så vel som deler av gamle moskeer, hamamene, samt bygninger fra den gamle byen som dateres tilbake til 1500-tallet! Vi dro hus etter det så vel som avslappet, så vel som vandret rundt målløst før vi tilfredsstiller seg med noen andre backpackere fra vår hostel-Philip (Tyskland), Moson (iransk, født i Bangladesh, som bor i Vancouver), så vel som Lucas (Sveits) .

Vi alle gikk til middag, så vel som da til et tehus for å ha Chai, så vel som å spille backgammon, som er nettopp hva alle regionale menn gjør hver dag så vel som hver kveld. Det var ikke (og aldri er) en eneste kvinne der inne, så de alle slags så på meg morsomt da jeg kom inn så vel som satte seg under “Menn Tid”.

Vandrende rundt basen av Van Rock, Øst-Tyrkia

Gammel moske. Van, Tyrkia
Etter 2 netter i van tok vi enda en buss til byen Kars … Van til Kars, kanskje det vil være en “lastebil” by neste? Den bussturen endte med å være en fin temperatur, si takk til Gud. Vi oppdaget hotellet vårt (etter noen hjelp fra en lokal), så vel som gikk ut til middag. KARS er kjent for sin honning samt spesialitet oster, så underveis stoppet vi i en liten butikk for å prøve noen av varene.

Honningen var sååå deilig, fantastisk så vel som sukkerfri, så vel som osten var en annen tekstur, slags som jerky men virkelig flott så vel som ikke for salt. Vi endte opp med å sitte med sjefen så vel som vennene hans for en stund å chatte, så vel som å ha Chai, så vel som å ta bilder. Likevel en mer utmerket møte med de lokale, gjestfrie menneskene. Vi planla å transitere gjennom Kars på vei til Georgia, men bestemte oss for å bli to netter i stedet …. Hvem jeg er glad vi gjorde siden neste dag gikk vi ut til den gamle byen Ani på grensen med Tyrkia, så vel som Armenia .

Oss med butikkarbeidere i Kars, Øst-Tyrkia

Deilig regional honning til salgs i en butikk i Kars, Øst-Tyrkia
Ani var da en utmerket velstående by helt beliggende på East-West Silk Road Trade Route. Byzantinene tok over byen i 1045, da ble perserne i 1064, deretter kongeriket Georgia, deretter kurderne til endelig kampen for makt over byen ble tatt av mongolene i 1239. Som de var (er) nomadiske, de Hadde ingen bruk for byen, så de bare forlatt det så vel som flyttet på.

Vegger i Ani, Øst-Turkeybutterfly på Ani, Tyrkia

Etter hvert som tiden gikk, toppet et jordskjelv mye av byen, så vel som handelsruter endret så vel som ANI ble mindre viktig. Så, akkurat her har det satt seg i ruiner siden 1239! Innstillingen for Ani var surrealistisk, helt fantastisk. Ruinene er stiplet hele langs gresskledde slettene dekket av floweRs med en rock kuttet elv på begge sider samt bølgende åser i det fjerne. Vi brukte 3 timer der gikk rundt, så vel som å se alle de gamle ruinene. Hver av de gamle bygningene var utrolig, men vi hadde noen få favourites. Kirken av Forløser (Dating fra 1034-1036) står som en høy bygning …. Men bare 1/2 av det er der. Den andre halvdelen av kirken ble slått av ved lyn i 1957.

1/2 av kirken av Forløser, Ani, Øst-Tyrkia

Vakre slettene av Ani, Øst-Tyrkia
Neste var kirken St. Gregory the Illuminator. Det er satt på Cliffside med utsikt over kløften og elven nedenfor. Hjelpearbeidet så vel som fresker (bilder) av den hellige bibel og armensk kirkehistorie i kirken er i så utrolig tilstand selv etter alle disse årene.

Kirken St. Gregory the Illuminator. ANI, Øst-TurkeyFrescos innsiden av kirken St. Gregory Illuminator. Ani, Øst-Tyrkia

Det var en moske på stedet som sies å ha vært den aller første moskeen bygget av Seljuk Turks i 1072. Moskeens stil var helt annerledes enn de andre vi har sett på våre reiser: formen var mer rektangulær I stedet for sirkulær, så vel som det var ingen kupler, så det ut som en merkelig kirke faktisk. Vi klatret den vridning smale trappen helt opp til toppen av minareten, så vel som likte den utmerkede utsikten over Armenia i det fjerne, rushing-elven ned under, så vel som en utsikt over alle ruinene på platået.

Den gamle moskeen på Ani, Øst-Tyrkia

Ser ut på Armenia fra moskeen på Ani. Øst-Tyrkia
Bygningen som stakk ut mest for oss var den store godt bevarte katedralen bygget i 937. Når kristne tok byen Ani, var det en kirke. Da muslimer styrte byen, ble det en moske. Inne i det var så romslig, så vel som det var gode tilbud på detaljer, så vel som påskrifter på veggene. Vi er så glade for at vi bestemte oss for å tilbringe den ekstra dagen i Kars, så vel som gjøre veien til Ani, et sted som mange som kommer til Tyrkia, aldri har mulighet til å se.

Den meget godt bevarte ani katedralen. Øst-Tyrkia
Vi dro tilbake til vandrerhjemmet, så vel som hadde noen nedetid, så vel som forskningstudietid. Vi planla å poppe inn i nabolandet Georgia i noen dager, så vel som nødvendig for å finne ut nøyaktig hvordan du kommer dit, så vel som hva du skal se når det!

Tyrkia Travel Blogs.

Georgia Travel Blog.

Som dette innlegget? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geiter på veien er en Amazon-tilknyttet, så vel som en tilknyttet for noen andre forhandlere. Dette betyr at vi lager provisjoner hvis du klikker på koblinger på bloggen vår, så vel som kjøp fra disse forhandlere.